Ostrov Zanzibar sa stáva pre nás európanov čoraz častejšou turistickou destináciou hlavne v zimnom období. Takmer každý vie, že sa tu narodil Fredy Mercury. Rovnako tak, že je to ostrov plný krásnych pláží a tyrkysového mora. Nie každý však už vie, že na ostrove rastie množstvo druhov korenín a vyskytuje sa tu jedinečný druh opíc Red Colobus.

Záver nášho afrického výletu je venovaný 4 dňom stráveným na bielom piesku s melódiou šumiaceho mora v pozadí. Kto má chuť, môže ísť na miestnu farmu plnú voňavého korenia, kokosových paliem a banánovníkov. Kto chuť nemá, môže sedieť na pláži, popíjať výborné koktejly, či ponárať sa na chrbte korytnačky. Zanzibar ponúka obrovské množstvo možností, ako si užiť deň. Pri prechádzke po pláži však treba dávať pozor na to, kedy je príliv a kedy odliv. Môže sa totiž stať, že kým doobeda prejdem pláž z bodu A do bodu B, poobede to už nemusí byť možné. Všetko sa skryje pod morskú hladinu.

Vyberám si prehliadku korenín. Voňavá vanilka, prekvapujúca farba čierneho korenia, banány rôznych tvarov, farieb a veľkostí, kakao, kokos, rôzne kvety, ovocie, to všetko je k dispozícii počas približne hodinovej prechádzky s milým sprievodcom. A na záver, ako inak, obchod. Kupujem darčeky pre rodinu a kamošov, predsa len vanilka priamo z miesta jej zrodu a vanilka kúpená u nás je rozdiel.

V podvečer sa vyberáme do hlavného mesta ostrova Stone Townu, jeho uličiek, obchodíkov, zákutí. Už teraz sa teším na večerný trh na hlavnom námestí priamo pri mori. V ponuke bude množstvo rýb, krabov, kreviet, grilovanej zeleniny. Mňam. O meste sa viac dočítate tu www.infoglobe.sk.

Ďalší deň trávim na pláži. Je deň, kedy je odliv. Mám 6 hodín, kým bude pláž zaliata morom. Je príjemných 25 stupňov, pofukuje vietor a ja si všímam drobnosti ako sú obrastené skaly, maľbu  v piesku vytvorenú ustupujúcim morom, ulitu ježka, či vzor na tele vyvrhnutej hviezdice. Sledujem miestnych obchodníkov a rovnako tak rybárov. Moknem a vraciam sa do bungalovu.

Máme tu nové ráno a čaká nás výpravná cesta na opačný koniec ostrova. Chceme vidieť miestnu vzácnosť, opice Red Colobus. Už samotná preprava je dobrodružstvo. Každých 15 minút nás zastavuje policajná hliadka a z ruky šoféra do ruky policajta putuje zrolovaná bankovka. Ešte na začiatku nás šofér upozorňuje, aby sme schovali fotoaparáty. Jeden z nás na to zabúda a fotografuje z okna. Hneď ako ho zbadá policajt, nastáva krik a frmol. Michal musí z auta von, foťák končí v rukách príslušníka zákona a až po dlhšej rozprave je konečný verdikt tu, priamo pred policajtom musí byť celá karta vymazaná. Vydýchnem si, predsa len, videla som film The last Scottish king … .

Máme šťastie, opice sú skvelé, motajú sa nám pod nohami, lezú po stromoch, pózujú pred objektívmi. Sú krásne strapaté a mierne drzé. Treba sa mať na pozore, nie je prekvapením, že turistom miznú veci :-). V rámci prehliadky je k dispozícii aj mangrovníkový les a miestna džungľa. Avšak leoparda, či iného dravca v nej očakávať nemáme.

Posledný deň presedíme v plážovom bare. Aj také nič nerobenie má svoje čaro. Ak teda za ničnerobenie považujeme testovanie nového a nového drinku. Lebo úprimne, je to poriadna drina :-))). Niekde v kútiku mojej duše však viem, že výstup na Kilimanjaro by ma potešil viac :-). To však až niekedy v budúcnosti. Do čítania!