Cestovanie

ČASOPIS MOJA CHALUPA - Haluzice, Skalka a rotunda sv. Juraja

Už pár mesiacov s potešením fotím pre časopis Moja chalupa (moja_chalupa). A práve vďaka tomu sa dostávam na miesta, ktoré sú mi z minulosti známe, ale častokrát aj nie. Tak tomu bolo aj pri našom prvom výjazde s redaktorom Jarom. Našim prvým cieľom boli Haluzice. Známu tiesňavu som poznala len z obrázkov. Pri ich pozeraní som si neraz vzdychla: "ach jaj, bolo by tam treba zájsť." A ajhľa. Sen sa stáva skutočnosťou. V časopise bohužiaľ môže vyjsť l...

Novoročná rekonvalescenia v chalúpke pod vŕškom

Záver starého roka a príchod toho nového ma zastihli imunologicky nepripravenú. Dáka psota na mňa pár dní pred Vianocami skáče a nie a nie sa pustiť. Končí to boľavým hrdlom, plným nosom a teplotou v posteli. Dokonca ani na Štedrý večer nie som schopná z tej postele vyliezť. A tak máme online prenos s rodičmi a súrodencami. Kým oni jedia za spoločným stolom, ja si prestieram stolček pri posteli. Jeme všetci naraz. Odsledujem aj rozbaľovanie darčeko...

Po dlhom čase opäť v Prahe

Výlety do Prahy milujem. Larisa, moja dlhoročná skvelá kamarátka a sprievodkyňa českou krajinou mi vždy pripraví super zážitky. Už dlho sme sa netúlali, vďaka Covidu. Preto, hneď ako sa uvoľňujú hranice, dohadujeme si termín mojej návštevy. Obe máme plné kalendáre a tak to vychádza až na jesenný víkend. Sedím vo vlaku a teším sa na Lalu. Okolo mňa je ruch, spev, hlasná vrava. Mládežníci, pristúpiaci v Brne, hrajú na gitare, popíjajú víno a tešia...

Uvoľnený piešťanský víkend

Ľudia, zvyknutí na moje túlavé topánky, mi teraz, na konci leta, často kladú otázku:"Zuzi a kde si bola toho roku na dovolenke?" A na ich prekvapenie odpovedám:"v podstate nikde". Už pol roka makám na svojom fotovývoji, stránke, vizitkách, reklamných materiáloch. Do toho fotím a čítam a skúšam a učím sa. Dokupujem ešte dáke fotoveci, takže dovolenka teraz nebola prioritou v mojom rebríčku. Ale za dovolenku môžeme brať môj skvelý víkend s Hankou a K...

Darček k narodeninám za milión

Pred dvomi týždňami mi pribudol ďalší krížik na chrbte … okrúhliny. Dostala som kopec darčekov, peňazí, fliaš s alkoholom. Strávili sme príjemnú sobotu na Partizánskej lúke, opekajúc si slaninku, mäso, špekáčky a iné gurmánske delikatesy. Zaliali sme to plzničkou, poniektorí borovičkou a nealko pivom. Bolo že nám hej. Jedným z darčekov bol aj nocľah v barokovo - klasicistickom kaštieli v Mojmírovciach (kastielmojmirovce).  Hneď v pondelok o 1...

Hurááááá na Sliezsky dom

V bývalej práci sa jedného dňa rozleteli dvere a v nich stál náš šéf. "Chcem Vám povedať, že moja žena bola nadšená jazykovým pobytom organizovaným cez Angloville (angloville.cz). Tak ak budete mať potrebu jazykového kurzu, skúste." Na jeho slová som si spomenula o nejaký čas, keď som rozmýšľala ako si spestrím život. Bola som po rozchode a cítila som nekonečnú potrebu zažiť niečo nové. Sadla som za komp a keď som zbadala týždňový kurz angličtiny p...

Grécke letné dobrodružstvo

Máte radi dovolenku, kde sa každý deň deje niečo nové? V tom prípade Vás pozývam do letného Grécka. Pomotáme sa v meste, pod zemou, v kaňone, na posvätnej pôde, vylezieme do výšok a zaplávame si v mori.  To všetko v zrýchlenom čítacom móde, v realite nám to trvalo 10 dní. Po prelete z Viedne, kde si v lietadle vychutnávame západ slnka z iného uhla ako bežne môžeme,  sa presúvame do hotela. Kde sa nachádzame? Naša prvá zastávka je v meste Thessal...

Lofotské dobrodružstvo

Kedysi dávno som bola na zájazde po nórskych fjordoch. Keď sme stáli na nábreží v Oslo, na zemi sa predo mnou povaľoval farebný obrázok hôr, mora, červených domčekov. Zaujal ma. Zdvihla som ho a prečítala názov. LOFOTY . V tom čase som nemala ani páru kde to je. Po návrate domov sadám za počítač a googlim. A wikipédia mi prezrádza: "Lofoty sú súostrovie pri nórskom pobreží tvorené asi 80 ostrovmi, medzi ktorými sú Austvågøy, južná časť ostrova Hinn...

Už tam chcem zas, už to potrebujem

Dnes ráno sa budím s vážnymi abstinenčnými príznakmi. Je ešte tma tmúca. Sadajúc si na posteľ, myseľ ma unáša na celkom iné miesto. Ako námesačná sa presúvam k počítaču, zapínam Lightroom a hľadám. V galérii fotiek sa vraciam späť o niekoľko rokov.  A zapínam Youtube. Potrebujem počuť ten hlas, tón, zvuk.  Rhodos. Za tmy s Majkou vstávame, aby sme stihli východ slnka. Chôdzou to máme približne 10 minút na pláž. Už z diaľky ho počujeme. Konečne. ...

Tieto internetové stránky používajú súbory cookies. Bližšie informácie o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete na stránke s informáciami o ochrane osobných údajov.

Content is protected. Right-click function is disabled.